Kursanci z Bootcampu C#/.NET postanowili stworzyć grę przeglądarkowa Wizards napisaną w całości w języku C#. Gra osadzona jest w świecie fantasy i polega na rozwijaniu swojej postaci.
W skład zespołu weszli:
Bootcamp ma charakter warsztatowy i polega głównie na programowaniu, mimo to zespół stworzył do gry szatę graficzną, która na myśl przywołuje wspomnienia takich tytułów jak Settlers czy przeglądarkowe Plemiona. Aplikacja posiada bogaty interfejs i piękne ilustracje, które budują klimat gry fantasy.
Do zagrania wymagane jest założenie konta. Formularz ma zaimplementowaną walidację w celu wymuszenia na użytkowniku podanie prawidłowych danych.
Po zalogowaniu się na konto oczom ukazuje się widok, na którym możemy wybrać swojego bohatera lub stworzyć nowego. Po lewej stronie mamy możliwość edycji konta.
Profil użytkownika umożliwia zmianę hasła i podstawowych danych. Aplikacja pozwala także na usunięcie konta użytkownika, co wymaga podania hasła i ponownej walidacji.
Kreator postaci
Kreator postaci pozwala nam stworzyć naszego bohatera. Proces składa się z 3 kroków. Na pierwszym wybieramy klasę postaci spośród 3 dostępnych: czarodzieja, nekromanty oraz iluzjonisty.
W kolejnym korku gracz musi wybrać awatar dla swojej postaci spośród 8 przygotowanych ilustracji. Każda klasa postaci ma swój dedykowany zestaw awatarów.
Na ostatnim kroku podajemy nazwę dla naszej postaci.
Po stworzeniu postaci użytkownik trafia na kartę postaci, która prezentuje naszego bohatera. Na karcie postaci użytkownik może zmienić avatar oraz nazwę, ale nie zrobi tego za darmo. Każda z tych czynności kosztuje odpowiednią opłatę, którą zarabia się podczas rozgrywki. Elementy grywalizacji mają sprawiać większą satysfakcję z gry.
Każda postać ma takie atrybuty jak moc ataku, precyzja czy specjalizacja. Dodatkowo posiada parametry zdrowia, refleksu i obrony.
Postać
Każdy bohater ma do dyspozycji ekwipunek, w którym są przedmioty o określonej wartości. Może to być broń lub dodatkowy pancerz, zapewniające graczowi punkty defensywy.
Przedmioty podzielone są na poziomy. Im wyższy poziom tym przedmiot jest skuteczniejszy. Przedmioty w grze posiadają także poziom wytrzymałości. Gdy wytrzymałość broni spadnie, to mamy możliwość naprawienia przedmiotu, ale musimy za to zapłacić zdobytym w grze złotem.
Postać może używać tylko jednej broni oraz posiadać jeden pancerz. Ekwipunek umożliwia trzymanie większej liczby broni przez gracza i zmianę jej w razie potrzeby.
Gracz ma możliwość kupienia nowej broni u kupca. Wybór broni zależy od klasy postaci, jaką posiadamy. Inne przedmioty będą dla maga a inne dla nekromanty.
Rozgrywka
Cała rozgrywka polega na wybraniu świata, który my, jako gracze, będziemy eksplorować i mierzyć się z niebezpiecznymi przeciwnikami.
Po wybraniu świata, do którego chcemy wejść, gracz napotyka na przeciwników, z którymi musi się zmierzyć. W tle gra ścieżka dźwiękowa, która nadaje całej rozgrywce niepowtarzalnego klimatu. Muzyka została skomponowana przez jednego z kursantów 🤘
Każdy z poziomów posiada kilku przeciwników, których musimy pokonać. Jeśli chcemy walczyć na poziomie 3, to musimy posiadać przedmioty z takiego właśnie poziomu.
Po wybraniu przeciwnika przenosimy się do rozgrywki, która jest turowa. Gracz ma do wyboru kilka umiejętności specyficznych dla danej postaci. To jakie parametry ma dana postać, zależy od przedmiotów oraz poziomu doświadczenia.
W przypadku przegrania meczu zmienia się muzyka i porażka zostaje zapisana na konto postaci. Jeśli uda nam się pokonać przeciwnika i wygramy walkę, to dostajemy punkty rankingowe oraz złoto, za które możemy kupować przedmioty lub naprawiać nasz ekwipunek.
Mechanizm walki został stworzony z udziałem każdego człona zespołu.
Gracze mogą sprawdzić ranking, który jest opracowywany na bazie wyników osiąganych przez wszystkich graczy w rozgrywce.
Dodatkowo zespół zaimplementował API, które umożliwia pobranie innym, zewnętrznym serwisom pobranie aktualnego rankingu z gry Wizard.
Obejrzyj prezentację
Bootcamp C#/.NET w infoShare Academy
Zacznij programować w jednym z najpopularniejszych i najbardziej lubianych przez programistów języków. Wszechstronny, prosty w nauce i mający wiele zastosowań. Poznaj język C#.Dla kogo? Dla osób, które chcą sprawnie nauczyć się programowania od najlepszych trenerów-praktyków na rynku. Bootcamp jest przeznaczony dla osób, które myślą o podjęciu pracy jako C# Developer.
👉 Weekendowy bootcamp C#/.NET
Co możesz robić po bootcampie? Poznaj historie naszych absolwentów!
👉 Elektronikę zamienił na programowanie – historia Jarosława Witowskiego
👉 Zamiast zarządzać finansami rozwija zagraniczną aplikację – historia Magdy Kłopotek
👉 Architektka wnętrz, która została programistką – historia Julii Łojek